گاندو یا همان تمساح پوزه کوتاه سرگردان در روستای منطقه راسک در جنوب سیستان و بلوچستان که شبانه به روستا وارد شده بود، توسط مامورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان سرباز شناسایی و زنده گیری شد.

گاندوی شب گرد

‌به گزارش همشهری، مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان از زنده گیری و رها سازی یه سر تمساح سرگردان در روستای منطقه راسک در جنوب استان خبر داد و گفت: پس از اطلاع یابی از ورود تمساح سرگردان به یکی از روستاهای منطقه راسک، یگان حفاظت محیط زیست شهرستان سرباز بلافاصله در منطقه حضور یافتند و اقدام به زنده گیری گاندوی شب گرد کردند.

وحید پورمردان ادامه داد: مردم جنوب استان سال های سال است که با گاندوها زندگی می‌کنند و محیط زیست استان را در راستای حفظ و حراست از این گونه یاری می رسانند. مردم  در زنده گیری تمساحی که وارد حریم روستا در منطقه جاسک شده بود و انتقال آن به دامن طبیعت و زیستگاه مناسب مشارکت کردند. وی افزود: گاندوی مذکور به سرعت به محل زیستش دریاچه پشت سد پیشین در بلوچستان منتقل شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان در پایان از همه اهالی منطقه و روستاهای مجاور زیستگاه های تمساح تقاضا کرد تا از نزدیک شدن به برکه های زیست این گونه خودداری کنند و در صورت مشاهده تمساح در حریم مناطق مسکونی به سرعت موضوع را به نزدیک ترین اداره حفاظت محیط زیست منطقه اطلاع دهند.

کد خبر 461270

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha